Stichting Berhan heeft de volgende projecten gesteund

–  Primary School: Abyote-Frea-Elementary-School in Gondar  –  steun door aanschaf ( locaal uitgevoerd) van o.a. schooluniformen, schriften, schrijfmaterialen, uitbreiding van het schoolgebouw met 2 nieuwe klassen, aanschaf van een printer, het plaatsen van deuren en ramen om de lokalen goed af te sluiten.

abyote school

– Familie Nardos te Gondar, in 1997 heeft Els de biologische familie ( vader en 5 broers en zussen )  van haar dochter Aster gevonden in Gondar en is mbv giften een start gemaakt met het ondersteunen van de woon- en leefomstandigheden van de familie als ook een start gemaakt met het volgen van onderwijs voor haar broers en zussen aan de Abyote School.

senayt nardos , de zus van aster

– Financiele steun t.b.v. 2 kinderen met ernstige lichamelijke en verstandelijke beperkingen wonend in pleeggezin in Addis ( in eerste instantie opgenomen met als doel adoptie, maar niet mogelijk vanwege de beperkingen)   mede een verzoek van Wereldkinderen ( adoptieorganisatie) om dit project van hen over te nemen:  steun middels de aanschaf van een tweedehands rolstoel, kleding, aangepast spelmateriaal en medicatie.

Berihun Mihirit te Gondar ( na auto-ongeluk is een been geamputeerd): aanschaf van tweede hands rolstoel en gedurende  1 jaar schoolgeld, lesmateriaal en kleding

berihun met girma segaar

Yismaw Aynew in Gondar ( verlamd tgv polio ): tweede hands rolstoel, schoolgeld en schoolbenodigdheden, kleding. Yismaw woont nu in Addis ,en heeft een stoel waarmee hij zich met zijn handen ( trapbeweging) kan voortbewegen.

yismaw aynew

Gegenet Akalnew in Addis: Gegenet is verlamd en zat altijd op de grond op zijn compound. Aanschaf van rolstoel, lesmateriaal, kleding en financiele steun tbv medische onderzoeken.

Hiwot Tilahun in Addis ( op verzoek van consul-generaal van de Fed. Dem. Rep of Ethiopie – afdeling Consulaat te Den Haag.

Hiwot is geboren met een afwijking aan haar ledematen, 6 vingers en tenen,, en te korte ledematen in verhouding met haar romp.  Hiwot kan nauwelijks lopen. Gesteund  door contacten te leggen met instellingen ( Leids Universitair Medisch Centrum en Liliane Fonds en Foundation en Hospital in Addis ) die een goed medisch  advies konden geven mbt wel / niet amputeren van een been, aanschaf van rolstoel, financiele steun voor vervoer van / naar instelling en / of school .

Elias Abate in Addis Abeba.  Steun door studiekosten te betalen voor het volgen van onderwijs Secondary School en St Mary’s College.  Financiele steun voor zijn moeder ( psychische problemen ) en zijn broers en zussen.